Право на комунікацію: як його розуміють (і як зневажають) в КМДА і не тільки
- Отримав фідбек від ГІОЦ стосовно відсутності нормальної комунікації з громадськістю.
- Подивився інтерв'ю Володимира Бондаренко в якому він нарікав на відсутність нормальної комунікації з громадськістю.
- Отримав схвальні відгуки по напрацюванням у сфері комунікації від пана Хацевича.
Всі одностайно розуміють, що в Києві провалена система комунікації з громадськістю і виникає якась токсична форма її подоби тільки після того, як рівень незадоволення нехтування думкою громадськості призводить до токсичних постів або акцій прямої дії. Таким чином можна впевнено зауважити, що реакція на думку громадськості у влади виникає тільки тоді коли вже мирним шляхом щось вирішувати вже запізно.
Враховуючи це все я ось про що задумався собі, а насправді заважає КМДА/КМР побудувати по справжньому дієвий механізм комунікації?
І відповів: відвертий непрофесіоналізм співробітників двох департаментів які за якимось дивним збігом включили в свою назву слово "Комунікації".
Це: Департамент Суспільних Комунікацій (ДСК) та Департамент Інформаційно Комунікаційних Технологій (ДІКТ).
Щоб не бути голослівним наведу вам декілька прикладів "співпраці" з цими "комунікаційниками":
1. 10 квітня 2018 року ГО "Укрмедіа" підписало з КП "ГІОЦ" яке підпорядковується ДІКТ КМДА Меморандум про співпрацю в якому зокрема йшлось про наміри співпрацювати у сфері розвитку громадянського суспільства, та налаштування діалогу між владою та громадою через створення інноваційних електронних інструментів комунікацій, а саме через онлайн платформу «Муніципальна Соціальна Мережа «Спільно». Не дивлячись на те, що ми виконали всі домовленості меморандуму, КП "ГІОЦ" банально саботував всі свої обовязки.
2. 14 листопада 2018 року ГО "Укрмедіа" підписало аналогічний Меморандум з ДСК КМДА. І як ви можете здогадатись з аналогічною ефективністю. Хоча ні! 24 жовтня ДСК КМДА спільно з ГО "Украмедіа" провели презентацію на якій були визначені подальші кроки, жодного з яких із сторони ДСК КМДА ми не побачили.
Лише потім ми зрозуміли, що пані Марина Хонда банально використала наші напрацювання для того, щоб "закрити проект" Офісу Ради Європи, до якого не лише у нас залишилось дуже багато питань.
З більш банальних прикладів:
Вчора Сергій Куценко маючи певне натхнення після зустрічі з Ігорем Хацевичем вирішив, що проблему комунікації можна вирішити з тими чиновниками які сьогодні фактично виступають останнім редутом на шляху розвитку громадянського суспільства і вирішив завітати в Департамент суспільних комунікацій.
Скажемо чесно, після того, як Роман Лелюк не дивлячись на те, що я по всій формі записався до нього на прийом, прочекав 2 місяці банально зачинив переді мною двері і втік, я ілюзій стосовно даного органу не розділяю. А тому не став гаяти час та нерви на відвідини цієї вкрай потрібної місту установи яка сьогодні стала заручником непрофесіоналів.
Я не булу переказувати весь перебіг зустрічі, наведу лише одну цитату чиновника головне завдання якого є налагодження комунікації з громадськістю, а гроші з яких формується його зарплатня - це податки які сплачують кияни.
"Давайте швиденько викладайте, що ви хочете, бо мій час дуже багато коштує" - заявив чиновник!
Ще раз: після того, як громадянин, фактичний роботодавець звернувся до особи головне завдання якої слугувати інтересам всієї громади й налагоджувати комунікацію, а якщо бути ще більш конкретним: отримувати зворотній звязок, чиновник створив дискримінаційні умови для громадянина посилаючись на свою велику зарплатню!
Це ж все одно, що ви на своєму підприємстві відмовите власнику у виконані своїх прямих обовязків або начальнику у відповіді посилаючись на те, що він вам забагато платить!
Що зробить у такому випадку керівник?
Напевно зменшить вам зарплатню, щоб у вас таки знайшовся час на його питання, якщо банально не звільнить.
Приблизно таким же чином як в ДСК КМДА відреагували на мій запит на публічну інформацію до КМДА.
9 грудня 2020 року, я звернувся до Київської державної адміністрації із запитом, в якому просив надати мені таку інформацію/документи які регламентують діяльність по реалізації програми “Kyiv Smart City 2020” протягом 2015-2020 років.
17 грудня 2020 року на вищевказаний запит було надано відповідь:
“Звертаємо увагу, що у виконавчому органі Київської Міської ради (Київської Міської державної адміністрації') програма “Kyiv Smart City 2020” відсутня. Тож, надання копії документів, що стосуються реалізації запитуваної програми, визначення її відповідальних виконавців тощо не вбачається за можливе.
Одночасно інформуємо, що рішенням Київської Міської ради 21 листопада 2017 року № 500/3507 затверджено Концепцію “КИЇВ СМАРТ CITI 2020”, якою визначено базові засади для подальшого інфраструктурного, технологічного, соціального розвитку міста Киева та визначення нового вектора трансформацій міського простору Київською міською радою прийнято рішення щодо затвердження зазначеної концепції (копія додається)".
Враховуючи зауваження виконувача обовязки директора Департаменту інформаційно комунікаційних технологій КМДА Ганни Лисик, 29 грудня 2020 року, я знову звернувся до Київської державної адміністрації із запитом, в якому просив надати мені таку інформацію/документи по реалізації програми “КИЇВ СМАРТ CITI 2020” протягом 2015-2020 років, і ось, що я отримав у відповідь:
“На виконання доручення заступника керівника апарату виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) Є. Ситніченка від 29 грудня 2020 року № 7173 (з) у Департаменті інформаційно-комунікаційних технологій виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) (далі - Департамент) опрацьовано запит на інформацію громадської організації «Всеукраїнське об’єднання спеціалістів безпеки» від 09 грудня 2020 року № 1-09/12/20 щодо надання інформації стосовно програми «Kyiv Smart City 2020».
За результатами опрацювання, в межах компетенції, інформуємо про наступне.
Звертаємо увагу, що у виконавчому органі Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) відсутня програма «Kyiv Smart City 2020».
Таким чином у виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) відсутня можливість надати будь-які документи, що стосуються реалізації зазначеної у запиті програми.
Одночасно інформуємо, що рішенням Київської міської ради від 21 листопада 2017 року № 500/3507 затверджено Концепцію «КИЇВ СМАРТ СІТІ 2020», якою визначено базові засади для подальшого інфраструктурного, технологічного, соціального розвитку міста Києва та визначення нового вектора трансформації міського простору (копія додається)"
Зверніть увагу, що відповідач відповідає не на мій запит, а на запит громадської організації «Всеукраїнське об’єднання спеціалістів безпеки», і знову ж таки апелює до невірно вказаної назви програми, що зайвий раз доводить, що він навіть і не намагався відповісти коректно на запит.
І це ще не все! На офіційному порталі мста Києва можна знайти наступну інформацію, і це зовсім не 1 документ:
Розпорядження міського голови від 31 січня 2018 року № РМГ-42 Про внесення змін до розпорядження Київського міського голови від 24 грудня 2015 року № 944 "Про утворення експертної ради з питань розробки та впровадження концепції "Київ Смарт Сіті"
2. 21 листопада 2017 Про затвердження Концепції «КИЇВ СМАРТ СІТІ 2020» Рішення КМР від 21 листопада 2017 року № 500/3507 Про затвердження Концепції «КИЇВ СМАРТ СІТІ 2020»
3. 28 липня 2017 Про схвалення Концепції «КИЇВ СМАРТ СІТІ 2020» Розпорядження КМДА від 28 липня 2017 року № 918 Про схвалення Концепції «КИЇВ СМАРТ СІТІ 2020»
4. 14 січня 2016 Про зміни у складі експертної ради з питань розробки та впровадження концепції "Київ Смарт Сіті" (Голова - Кличко В.В.) Розпорядження міського голови від 14 січня 2016 року № РМГ-17 Про зміни у складі експертної ради з питань розробки та впровадження концепції "Київ Смарт Сіті" (Голова - Кличко В.В.)
Про зміни у складі експертної ради з питань розробки та впровадження концепції "Київ Смарт Сіті" (Голова - Кличко В.В.) Розпорядження міського голови від 14 січня 2016 року Про зміни у складі експертної ради з питань розробки та впровадження концепції "Київ Смарт Сіті" (Голова - Кличко В.В.)
5. 24 грудня 2015 Про утворення експертної ради з питань розробки та впровадження концепції “Київ Смарт Сіті” (Голова ради - Кличко В.В.) Розпорядження міського голови від 24 грудня 2015 року № РМГ-944 Про утворення експертної ради з питань розробки та впровадження концепції “Київ Смарт Сіті” (Голова ради - Кличко В.В.)
Таким чином, чітко видно, що виконувач обовязки директора Департаменту інформаційно комунікаційних технологій КМДА Богдан Іськов відмовив у наданні запитуваної інформації/документів обґрунтовуючи це причинами які ніяк не стосуються мого запиту, посилаючись на:
Запит на інформацію громадської організації «Всеукраїнське об’єднання спеціалістів безпеки» від 09 грудня 2020 року № 1-09/12/20 щодо надання інформації стосовно програми «Kyiv Smart City 2020».
Той факт, що у виконавчому органі Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) відсутня програма «Kyiv Smart City 2020». При тому, що в моєму запиті від 29 грудня 2020 року чітко вказано, що запит стосується програми “КИЇВ СМАРТ CITI 2020”.
На відміну від попередніх випадків нехтування своїми службовими обовязками, відмова у наданні запитуваних інформації/документів є незаконною і має ознаки адміністративного правопорушення, передбаченого статтею 212-3 КУпАП, що потребує реагування з боку Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини.
Як ви бачите, ні про яку якісну комунікацію з "професіоналами-комунікаторами" в КМДА не може бути і мови.
Люди які займають сьогодні посади в цих департаментах не мають ані фаху, ані розуміння предменту, і я вже не кажу про культуру комунікацій.
Таким чином, якщо сьогодні місто шукає можливості вирішити питання комунікації необхідно позбутися тих хто перша за все заважає це робити, при чому, це за якимось дивним збігом, ті самі люди які відповіддальні за налогодження та створення більш комфортних умов комунікацію ДЛЯ ГРОМАДЯН!
І це якщо вже не казати, що "робота" таких чиновників порушує фундаментальне Право на комунікацію, яке все частіше зустрічається в документах різних міжнародних організацій.